zaterdag 8 januari 2022

Te koop!

Het is wat! Ik dacht in november: "Laat ik alles maar eens op film zetten, je weet maar nooit. Als er iets kapot gaat heb ik het tenminste op film". Dus ik aan het filmen en ondertussen kregen we een mailtje: "Appartement aan de IJssel te koop.......". Dat was 16 december. Daarna bezichtigen en toen ging de stress factor behoorlijk omhoog. En ik maar filmen! Op 29 december, tijdens de laatste opname (echt waar), belde de makelaar. Ik hoorde dat niet, want de telefoon waarmee ik filmde stond op stil.... Na de opnames: hé, een gemiste oproep. Gelijk gebeld en.... we hebben 'em!

Natuurlijk was de afbraak van de modelbaan in alles meegewogen. Dat nadeel was volstrekt ondergeschikt aan het verkrijgen van de nieuwe woning. Maar iets waaraan je 6 lange winters hebt gewerkt zo maar wegdoen....... Dan maar iets gaan verzinnen. 



De Ge 6/6 I is in het station tot stilstand gekomen. Hij zal niet meer weggaan, hij blijft!

Het station bewaren als diorama? Ik werd enthousiast, maar ik moet de opgang en de lift nog opmeten. Het station is 3 m lang. Komt dat wel boven? We zullen zien, dan maar een iets kleiner deel.

Ondertussen vordert de ontmanteling. Op moment van schrijven is de onderzijde kaal. De elektronica is geïnventariseerd en opgeborgen. Vanaf komende week wordt van achteruit het gedeelte achter de blauwe wand weggehaald. Ik krijg een steeds beter beeld van wat mogelijk is om een stabiele ondergrond voor het station te verkrijgen. Maar dat duurt nog even. 



Verlaten spoorwegtrace's... fietspad aanleggen? Ik ben bang van niet....

Ondertussen melden zich al kopers voor mijn materieel. Bijzonder fijn, want wat verkocht is hoeft niet verhuisd te worden. Ik heb vandaag de verkooplijst op de site gezet:

Verkooplijst

Ik zal de lijst bijhouden en regelmatig nog aanvullen. Wat ik in september nog heb gaat op Marktplaats of eBay.



Inpakken!
De werktafel wordt na 21 jaar opnieuw keukentafel en is al opgeknapt.

Volgende plaatjes komen na het eerste sloopwerk.....

Met groet, Jan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten