dinsdag 5 mei 2020

Het voetpad naar het station.

Iedereen die logeerde in Hotel Rätia, of elders in het dorp Filisur, kent het voetpad tussen Hotel Rätia en het station. Nu ligt er op mijn modelbaan geen dorp. In plaats daarvan een sterke helling met een spoorbaan. Maar het voetpad is zo beeldbepalend, dat moest er komen. In de afgelopen weken is gewerkt aan het gedeelte van het pad onder het station en alle details die daar in 1990 aanwezig waren. Alle details? Neen, een lichtmast komt later nog, evenals enkele bomen en struiken op de helling.

De stand van vandaag (foto's aanklikken!):


Het pad komt voor de Postanbau weer uit op de Bahnhofstraße.



Voor de achtergrond moet ik nog iets beters verzinnen!


Naast enkele losse zitbanken waren ook twee prullenbakken aanwezig. Daarnaast nog twee borden met folderkastjes (met kunststof klepjes), een kist waarvan ik het doel niet weet, handwijzers, een niet gebruikte paal en natuurlijk de "Stations-Brunnen".
De bankjes zijn van Busch, Stations-Brunnen, handwijzers en prullenbakken komen van Pirovino. De folderkastjes en de kist zijn zelfbouw.
Het hekje langs het pad is van Swiss Model Rail, evenals de muur waarop het hekje staat. Wat mij opviel was dat een eerder aanwezige tweede lattenrij later niet meer aanwezig was. Ik ga er nu van uit dat deze al voor 1990 verwijderd was.

Wie meer of betere informatie heeft mag het zeggen, ik hoor het graag.

Tot een volgende keer, Jan

2 opmerkingen:

  1. Zeer doordacht en prachtig gemaakt . Ben zelf ook bezig met een module baan naar voorbeeld van de RhB ( Unterengadin )
    Succes met de verdere afwerking.
    Groeten Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je Johan voor dat compliment, laat me met een email de modules maar eens zien als ze zo ver zijn. Met groet, Jan

    BeantwoordenVerwijderen