zondag 11 oktober 2015

De ruil tussen spoor 0 en spoor H0m

De overgang van spoor 0 (1:45) naar spoor H0m (1:87) is wel weer even wennen. Na het grote normaalspoor is het kleine smalspoor wel heel erg klein. Door de kleine afmetingen zijn er minder details mogelijk. Het detailniveau van Bemo valt mij  echter toch reuze mee. Het werken met de kleine rails en de zeer kleine onderdelen vergt daarentegen enige moeite...

 
... van groot naar klein ...

Ik kon de spoor 0 modellen goed verkopen. De opbrengst wordt natuurlijk gelijk geïnvesteerd in de nieuwe modelbaan. Maar een directe ruil had ik niet verwacht!
Ik had al een tijd contact met iemand in zuid Duitsland. Deze modelspoorder was vorig jaar met spoor 0 begonnen en vroeg informatie over hetgeen ik in aanbouw had. Nu hij op mijn spoor 0 Blog las dat ik overstapte naar de RhB in H0m vroeg hij aan mij of ik "in was" voor een ruil. Hij was juist gestopt met Bemo en had nog een omvangrijke verzameling. Na ontvangst van zijn lijst bleek dat de door mij gewenste modellen allemaal aanwezig waren. Hij wilde de V200 en na een prijsvergelijking konden we de pakjes gaan vullen. Ik besloot nog drie extra wagentjes bij te kopen.

 
De V200 ging op reis naar het zuiden terwijl tegelijkertijd ..

Op vrijdag passeerden de dozen elkaar en gisteren kwamen ze aan, zowel in Zutphen als in zuid Duitsland. Leuke actie!

 
.. de Bemo wagentjes in noordelijke richting verstuurd zijn.

Ondertussen vordert de railbouw. Rijdt komende week de eerste trein?



Wordt vervolgd, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten