maandag 13 april 2020

De losweg, deel 2



Links de Bahnhofstrasse (richting dorp) en rechts de losweg.

Na het vorige bericht van 1 april is gewerkt aan de losweg en aan de wegbermen van de Bahnhofstrasse. In de wegberm is een 1:1 mengsel van gezeefd zand en Koemo Steinmehl 0-0.15 aangebracht. Dat werd nog te bruin voor de losweg en daarom is daar gekozen voor een mengverhouding van 1 deel zand met 2 delen Steinmehl.



Op de losweg was in werkelijkheid ook een weegbrug aanwezig. Hiervan heb ik nog geen goed gelijkend model gevonden. Het wordt waarschijnlijk zelfbouw. Dat komt later wel. Aan het einde van de losweg was ook een laadperron aanwezig. Die heb ik wel nagebouwd. Ik had echter niet genoeg afdekstenen. Het perron is dus nog niet helemaal gereed.


In 1990 werd het perron nog nauwelijks meer gebruikt wat duidelijk te zien was aan het aanwezige groen. In de ruimte tussen losweg en Bahnhofstrasse komen nog meer bomen en struiken. 


Achter het laadspoor komen nog een stootjuk en een eindmast van de bovenleiding.
Zo zijn er nog veel kleine dingen te maken of te herstellen.
Een tweetal overlooppaden op het station gaven hinder voor de stroomafname van locomotieven. Het hout moet ietsje smaller en lager gemaakt worden.
Het uitrijsein voor de richting Stugl-Stuls was defect door onvoorzichtig ballast aanbrengen. Het sein is nu bij MicroScale in Zwitserland voor herstel.
Er kan ook nog veel gewerkt worden aan het groen.


Het is wel voorjaar en ik heb meer zin om naar buiten te gaan. Daarin zijn we nu beperkt en het einde van de Coronacrisis is nog lang niet in zicht. Ik bouw dus maar gewoon verder aan de modelbaan!

Met groet, Jan

1 opmerking: