vrijdag 22 februari 2019

Details

Het voorjaar nadert en dan is mijn aandacht steeds minder bij de modelbaan. Deze week was het tijdelijk wat minder fraai weer zodat ik toch wat aan modelbouw heb gedaan. Het zijn kleine details, maar wel essentieel voor een goed gelijkende modelbaan.

Allereerst wisselbeschermplaten, door de Zwitsers "Weichenbleche" genoemd. Swiss Model Rail levert setjes voor verschillende rails. Mat zwart geschilderd en met Koemo Rostfarbe na behandeld ziet dat er zo uit:


Over de wisselstelstang zijn, zoals in Zwitserland gebruikelijk, beschermplaatjes gemonteerd.

 
Artikelnummer: Z-WBA04

De plaatjes zijn voor mij te klein om ze met voetjes afneembaar te maken. Onder de plaathoekjes zit geen hout meer, maar een opening van de wisselaandrijving. Ik heb ze met hobbylijm vastgezet op de kunststof dwarsliggers zodat ze er af te halen zijn als ik de wisselaandrijving of de tongbeweging moet verwijderen.

Dan wat details voor het stationsgebouw. Ik had ze al langer op voorraad, het gebouw staat al weer twee jaar op de baan, maar ik had er nog geen tijd voor genomen.

De geplaatste onderdelen:

Plaatskaartenautomaat (model 1990) van Swiss Model Rail.
Frisdrankenautomaat (grijze uitvoering) van Pirovino.
Afvalbakken (model 1990), ook van Pirovino.
Tafel met krukjes, zelfbouw.
Banken, ook zelfbouw.

 
De "Getränke- u. Warenautomat" is dan eindelijk geplaatst!
Op de foto ook de tafel met krukjes en op de voorgrond een "Abfallkorb".
 
 
Aan de andere zijde de "Billetautomat" tussen de twee banken.

Een maatindicatie: De krukjes zijn slechts 5 mm hoog en breed!


Met groet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten