donderdag 25 januari 2018

Even wat anders, MBR bomen

 
Macro-opnames laten vaak te veel zien, maar deze wilde ik u niet onthouden!
De weg langs hotel Grischuna met berken van MBR, art.nr. 51-2313.
 

De modelbaan op 25 januari 2018: Aan het eind staat nu het hotel!
Links op de voorgrond een boom van MBR, art.nr. 51-4203.
(Plaatje aanklikken voor een goed beeld)


Na ongeveer 240 uur uitzoeken en bouwen is het hotel Grischuna nagenoeg klaar. Ik heb nog een bestelling uitstaan voor enkele messing onderdelen, die komen later wel.
Ik heb nu wel even genoeg van het continu bouwen aan dit hotel. Voorlopig even wat anders!

 
Op wat pijpjes en hekjes na gereed.

 
Op de modelbaan gezet:
 

De voorraad is aangevuld, de gasten kunnen komen!

 
De omgeving moet nog wel afgewerkt worden.


Zo ook de wegverharding.


Voor het hotel wilde ik een paar berkenstammetjes hebben die er in 1990 nog stonden. Die heb ik gevonden bij de nieuwe firma MBR. Poolse broers die hun handgemaakte boompjes in productie hebben genomen. Dan maar gelijk bij Bentink in Apeldoorn de andere bomen bekeken. Niet alle modelomzettingen van MBR spreken mij aan. Maar mede door de redelijke prijs van ca. €1,- per cm hoogte heb ik  ook nog een paar naaldbomen meegenomen. In de komende jaren maar eens kijken hoe de prijs-kwaliteit zich bij MBR ontwikkelt.

 
MBR art.nr. 51-4202
 
Met groet, Jan

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten