maandag 9 januari 2017

Eén jaar later .....

De weken van kerst en oud en nieuw zijn weer voorbij. Het normale werk wordt weer opgepakt. Voor mij betekent dat ook de modelbaan! Tot aan het vaarseizoen nog drie maanden bouwen, of komt er toch eerst nog een schaatswinter?

Ik wens alle lezers een heel gelukkig nieuwjaar!

In december is nog wel een begin gemaakt met de rots imitaties uit gips. Die zijn gereed om geschilderd te worden. Ook is gewerkt aan de bestrating rond het stationsgebouw. Over die beide projecten later meer.

Soms lijkt het of er niet zo veel gebeurt. Maar onderstaande plaatjes laten toch wel enige voortgang zien. De treinkruising uit januari 2016 en nu, een jaar later, in januari 2017:

 
toen 

 
en nu
 
 
vorig jaar

 
en vandaag 

Ik ben benieuwd hoe dit er in 2018 uit gaat zien!
Op de laatste foto zijn de al eerder getoonde lampjes van Viessmann zichtbaar. Alle lampen geven nu, nog zonder de emplacementverlichting, een bijzonder effect:


Ik hou wel van sfeerplaatjes. Ik wilde ook eens zien of een al eerder getoonde tegenlichtopname van het werkelijke Filisur ook op de modelbaan gaat lukken. Natuurlijk kan ik de modelbaan niet in het zonlicht zetten en is de achtergrond nog lang niet klaar, maar het "Filisurgevoel" is er al en daar kan ik echt van genieten!



 
De modelfoto is iets terug genomen t.o.v. de foto van het voorbeeld.
Het toestel paste niet onder de overkapping!
Let ook op de schaduwrand van het dak die bij de korte oversteek verspringt,
 zowel in het echt als op de modelbaan.

O ja, nog iets, ik zette mijn laatste spoor 0 wagen op Marktplaats en dat was weer aanleiding voor de regionale krant om langs te komen. De spoor 0 wagen was echter binnen één dag verkocht en daarom voor het interview maar gauw een RhB wagen ingezet die ik ook kwijt wilde. De Stentor plaatste het volgende artikel en de RhB wagen was een dag na die publicatie verkocht!
Leuk om dit eens mee te maken. Met dank aan Daniëlla en Patrick van de Stentor.

 
Uit de Stentor van woensdag 28 december 2016
(leesbaar na aanklikken)

Daarmee sluit ik dit bericht weer af. Nu eerst maar eens echt aan het (modelbouw)werk!

Met groet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten