maandag 14 november 2016

Het stationsgebouw Filisur van Pirovino, deel 4

Het stationsgebouw is bijna klaar. De stand van vandaag:
 
 
De rechterzijde van het pannendak aan de straatzijde moet nog ietsje donkerder....

Na de inbouw van de buitenverlichting (zie vorig bericht) kon het dak er op. Het pannendak van het hoofdgebouw bestaat uit een dunne laag gips dat gelijmd is op 0,5 mm fineer. Dat fineer heeft een lattenstructuur als onderaanzicht. Het gips is eenmaal geschilderd met Vallejo 70.910 Orange Red en daarna vervuild met Vallejo Wash 76.519 Olive Green.

 
En nu de omgeving aanleggen!

Het platte dak van de "Postanbau" bestaat uit messing platen. Vooral het ombuigen van de zeer smalle velsranden gaf mij vooraf zorgen. Ik heb daarvoor een klein bankschroefje van Proxxon gebruikt. Dat ging buiten verwachting heel goed. Het platen voor het platte dak moesten voor de spoorzijde ook nog eens ingekort worden.
De afwerkkleuren van het platte dak: Vallejo 70.989 Sky Grey, een beetje70.990 Light Grey en wat Koemo Rostbraun. Schilderen geeft veelal strepen. Spuiten wil ik niet. Ik gebruik nu heel kleine verfrollertjes, verkrijgbaar bij Mini-verfrollertjes Dat gaf al een mooi resultaat. Daarna heb ik nog wat getamponneerd met de grijze tinten.

 
Het miniverfrollertje voor een gladde onderlaag en voor de roestsporen.
 
Wat nog rest zijn regenpijpen, zitbanken en diverse borden.


Wordt vervolgd, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten