zondag 17 september 2017

Modell und Vorbild

Mijn model en het voorbeeld. Ik zag op het Bimmelbahn-Forum een prachtige fotoserie met o.a. opnames van station Filisur uit 1992. Ik probeer de situatie uit 1990 na te bouwen. Ik heb uit Zwitserland heel veel fotomateriaal gekregen, maar het meest uit de periode 2001-2003. De foto's van 1992 zijn dan ook welkom en ook een aanleiding om te kijken of model en werkelijkheid op elkaar gaan lijken. Oordeelt u zelf.

Voor de publicatie van deze opnames in mijn Blog is toestemming verkregen van de maker. Gelukkig zijn er nog genoeg medehobbyisten die hun opnames en kennis graag willen delen.

 
Mijn model van het stationsgebouw van Filisur. Vele details moet ik nog aanbrengen.

 
De opname uit 1992 van het voorbeeld laat zien dat het houtwerk soms nog andere kleuren had. Leuk om dat later nog eens aan te pakken. Over de perrons ben ik het meest tevreden.

 
Deze foto is genomen met mijn mobiel om een lager fotostandpunt te krijgen. Dat is gelukt en dat zal ik later nog vaker gaan toepassen.

 
Het voorbeeld in 1992. Eén bankje minder. De waslijn met was op het balkon en het brommertje voor de Postanbau zijn ook leuke details voor later.

 
Bernina Express 501 rijdt binnen, ditmaal met een Ge 4/4 I.
Zie ook mijn vorige bericht.

 
Of ik al die poppetjes ga plaatsen? Ik denk het niet.
Maar die Stationsvorsteher, die komt er zeker!
 
 
Herzlichen Dank Herr René Kokert für die Vorbild Bilder aus 1992.


Met groet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten